پوشش زنده مراسم شام غریبان ماسال از سوی شبکه های سراسری
کد خبر: 3746324
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
فرماندار ماسال خبر داد:

پوشش زنده مراسم شام غریبان ماسال از سوی شبکه های سراسری

گروه اجتماعی ــ عامر، با اشاره به سوابق خوب شهرستان ماسال در برگزاری مراسم شام غریبان، عنوان کرد: مراسم شام غریبان ماسال به عنوان تنها شهرستان غرب گیلان از سوی شبکه های سراسری برای ششمین سال پیاپی به صورت زنده پوشش داده می شود.

پوشش زنده مراسم شام غریبان ماسال از سوی شبکه های سراسری

به گزارش ایکنا از گیلان، محمدجواد عامر، فرماندار شهرستان ماسال امروز، 21 شهریور در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری ویژه برنامه شام غریبان، با بیان اینکه از واقعه عاشورا نمی توان به سادگی گذر کرد، افزود: اگر به اتفاقات کربلا به رهبری امام حسین(ع) و حوادث شام و اسارت اهل بیت نگاه کنیم، عاشورا را مملو از امام شناسی می بینیم.

وی افزود: مدیریت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(ع) در جریان اسارت موجب رسوایی یزید شد و پیام عاشورا را نسل به نسل منتقل کرد تا امروز به دست ما برسد و از آموزه های ارزنده آن استفاده کنیم.

عامر، با اشاره به سوابق خوب شهرستان ماسال در برگزاری مراسم شام غریبان، عنوان کرد: مراسم شام غریبان ماسال به عنوان تنها شهرستان غرب گیلان از سوی شبکه های سراسری برای ششمین سال پیاپی به صورت زنده پوشش داده می شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم مذکور، سه کارگروه امنیت و انتظامات با مسئولیت فرماندهی نیروی انتظامی، پشتیبانی و تدارکات با مسئولیت بخشداری مرکزی و هماهنگی و تبلیغات با مسئولیت بخشداری شاندرمن برگزار می شود.

فرماندار ماسال، با تاکید بر لزوم برگزاری منظم جلسات کارگروه، گفت: مباحث فنی و ظریف درخصوص چگونگی برگزاری هرچه بهتر مراسم شام غریبان در قالب کمیته های مربوطه بررسی و پس از تصویب در جلسه نهایی ستاد، اجرایی خواهد شد.

پوشش زنده مراسم عزاداری شهرستان های ماسال، آستانه اشرفیه و رودسر

محمدباقر باقرزاده، قائم مقام صداوسیمای مرکز گیلان نیز با بیان اینکه شهرستان ماسال سوابق درخشانی درخصوص برگزاری مراسم شام غریبان دارد و دغدغه و نگرانی از برگزاری خوب این مراسم در سال جاری نداریم، اظهار کرد: در ماه محرم امسال تنها مراسم عزاداری سه شهرستان ماسال، آستانه اشرفیه و رودسر به صورت زنده پوشش تلویزیونی داده می شود.

وی با بیان اینکه مردم ماسال همواره در برگزاری پرشور و منظم مراسم عزاداری پیشتاز بوده اند، یادآور شد: به اذعان تمامی کارشناسان، پخش زنده مراسم شام غریبان ماسال در سال های گذشته از جمله بهترین مراسمی بود که در ماه محرم از سوی صدا و سیما پوشش داده شده است.

قائم مقام صداوسیمای مرکز گیلان، با تاکید بر اینکه مراسم شام غریبان ماسال در سال های گذشته همواره در زمینه برگزاری منظم و پرشور زبانزد بوده است، بیان کرد: لزوم رعایت نظم در صفوف عزاداری، حفظ شور عزاداری و استفاده از اشعار حماسی و تالشی از جمله شاخص‌هایی است که باید در برگزاری مراسم امسال مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

captcha